On-demand-service er essentielt for ENABL

On-demand-fjernadgang bringer ENABL tættere på kunden

DIAP’s fjernadgang giver ENABL A/S adgang til produktionslinjer over hele verden og mulighed for at tilbyde deres kunder support og service 24/7 fra deres danske hovedkontor.

Case

On-demand-service er essentielt

Kundetilfredshed og service 24/7 går hånd i hånd. Når kunderne ved, at de altid kan få fat på ENABL på telefonen og over skærmen, giver det dem større tryghed. Men noget, der er mindst lige så værdifuldt for ENABLs kunder, er, at produktionslinjen altid kører.

“Vi har ikke brug for specialister på alle produktionsanlæg. Når vores uddannede teknikere og ingeniører i Danmark kan få forbindelse til maskiner over hele verden, kan vi løse problemerne meget hurtigere og nemmere. Det giver vores kunde en masse tryghed, og det minimerer samtidig nedetid,” siger Senior Service Manager Michael Lund Gregersen.

Opsætningen

ENABLs kunde er en verdensomspændende vindmølleproducent. For at indsamle data og visualisere optimeringspotentialet bliver DIAP installeret på et PCB-anlæg til skæring af kulfiberplader i forskellige dimensioner og profilfræsning i Portugal. Disse kulfiberplader bruges til fremstilling af vindmøllevinger.

Når DIAP og fjernadgangen er installeret, kan produktionslederne overvåge systemet når som helst og hvor som helst. Det kræver blot en pc, tablet eller smartphone og en internetforbindelse.

Øget service opbygger kundeloyalitet

I en verden med høj konkurrence skal tjenesteudbydere konstant arbejde på at skabe og opretholde positive kunderelationer. Det kan gøres ved at stræbe efter at skabe et partnerskab med din kunde, der forbedrer kommunikationen mellem mennesker. Levering af den bedst mulige kundeservice fører til højere kundetilfredshed og -fastholdelse.

Ifølge Michael Lund Gregersen fra ENABL er dette en af de vigtigste fordele ved DIAP-fjernadgangen.

“Vi sigter konstant efter at styrke partnerskabet med hver enkelt kunde, ved at vise dem, at vi handler i deres interesse. Vi tilstræber altid at opfylde deres behov, ønsker og forventninger. Med DIAP’s fjernadgang kan vi opnå lige præcis det ved at gøre dialogen og servicen visuel, enkel og on-demand”, tilføjer Michael Lund Gregersen.

Fremtiden med DIAP

ENABL planlægger at bruge den fjernadgang, der er integreret i DIAP-løsningen, på alle kunder i fremtiden.

Vi har ikke brug for specialister på alle produktionsanlæg. Når vores uddannede teknikere og ingeniører i Danmark kan få forbindelse til maskiner over hele verden, kan vi løse problemerne meget hurtigere og nemmere. Det giver vores kunde en masse sikkerhed, mens det minimerer nedetid.

Michael Lund Gregersen, Senior Service Manager

Banebrydende tilgang

Med DIAP er ENABL altid tæt på kunden, og mange problemer kan løses via fjernadgang. At kombinere denne service med dataindsamling i produktionen er visionært. Rejseomkostningerne minimeres betragteligt, og vedligeholdelse kan planlægges effektivt.

Levering af den bedst mulige kundeservice fører til højere kundetilfredshed og -fastholdelse.


PCB-anlæg i Portugal

PCB-anlægget til skæring af kulfiberplader i forskellige dimensioner og profilfræsning i Portugal. Disse kulfiberplader bruges til fremstilling af vindmøllevinger.


Om ENABL A/S

ENABL designer løsninger og producerer udstyr til produktion, transport, installation og service af vindmøller. Virksomheden leverer udstyr til kunder i vindindustrien verden over og har test- og montagefaciliteter i Danmark, Storbritannien og Kina.


Læs vores andre DIAP-cases

Bliv inspireret af andre virksomheders erfaringer med DIAP.

Tal med

Christa Helene Dahl Andersen

Business Coordinator

+45 42 76 62 53

cda@dataintel.dk